Hvad gør jeg ...vielse

Kirkelig vielse:

Dato for vielse aftales med præsten og derefter ringer I til kirkekontoret for at få reserveret dato og tidspunkt i kirken. Forud for vielsen skal kirkekonotret have en prøvelsesattest, som I får fra Borgerservice - den må ikke være mere end fire måneder gammel og skal afleveres til kirkekontoret så snart, I modtager den. Derudover skal kirkekontoret have navn og adresse på jeres to bryllupsvidner - det er som regel den, som fører bruden op og forloveren, men er ikke et krav.

Kirkelig Velsignelse:

Hvis I er blevet gift på et Rådhus, er der mulighed for at få en kirkelig velsignelse. Dato for velsignelse aftales med præsten og derefter ringer I til kirkekontoret for at få reserveret dato og tidspunkt i kirken.

Navneændring på bryllupsdagen:

Den digitale selvbetjening findes på www.borger.dk der er ikke gebyr på navneændring i forbindelse med vielse. Det gælder også børn under 18 år i forbindelse med forældres navneændring.

Se mere om reglerne på de nævnte hjemmesider.

Kirkekontoret

Irlandsvej 45